"Każdy ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie" - M. Grzegorzewska

26 maja 2017 20:57 | Aktualności

Wielka Zamkowa Wyprawa do Parku Wieloryba i czterech tajemniczych Krain...

Chcielibyśmy opowiedzieć Państwu  o naszej Wielkiej Zamkowej Wyprawie, która zaczęła się bardzo niewinnie... We wtorek, z samego rana, pod Ośrodek podjechał wieeelki zielony autokar z uśmiechniętym panem Kierowcą, który zaprosił Młodych Podróżników na pokład swojego pojazdu... I właśnie od tego momentu rozpoczęła się Wielka Przygoda!

Świecące słoneczko wprowadziło nas w wspaniały nastrój, i już po krótkiej chwili wszyscy byli uśmiechnięci i siedzieli wygodnie w autokarze. Rozpoczęła się Zamkowa Wycieczka do tajemniczego "Parku Wieloryba"...

A ponieważ przed nami była długa droga, więc co chwilę ktoś opowiadał jakąś śmieszną historię i w autokarze co chwilę słychać było wybuchy radosnego śmiechu. Nie było nawet za dużo czasu, żeby oglądać krajobraz za oknem, nie mówiąc już o nuuudzie.

Była też, oczywiście mała przerwa w trasie, podczas której wszyscy pożywiliśmy się pysznymi kanapkami...

I w ten sposób, nie wiadomo kiedy, dojechaliśmy na miejsce, gdzie okazało się, że aby wejść na tajemniczą Wyspę musieliśmy przejść przez specjalne, dziwne drewniane kładki i ... raptem okazało się, że prawie "jak spod ziemi", stanął przed nami prawdziwy Pirat!

Na szczęście okazało się, że nasz Pirat jest bardzo sympatyczny i, że będzie naszym przewodnikiem aż po czterech Krainach! A już kilka kroków dalej natknęliśmy się na prawdziwy "morski zwierzyniec". Okazało się bowiem, że nasza podróż rozpoczęła się od pierwszej krainy o nazwie "Bałtyk", dzięki temu mieliśmy okazję zobaczyć modele zwierząt żyjących w naszym morzu, poznaliśmy też historię powstania Bałtyku.

Zaraz potem przeszliśmy do kolejnego "dziwnego świata" - powitali nas w swojej krainie "Giganci z oceanów"! Wszyscy zamarli na chwilę gdy stanęliśmy oko w oko z wielką kałamarnicą i rekinem.... A przy modelu płetwala błękitnego wszyscy stwierdzili, że kąpiel w morzu to "chyba nie jest do końca taka bezpieczna”...

Ale okazało się, że najbardziej przerażające stwory są dopiero przed nami! Spacerując po kolejnej krainie, o nazwie "Potwory z głębin", przekonaliśmy się, że dotychczas obejrzane przez nas eksponaty to były 'łagodne stworzonka"! Dopiero teraz niektórzy zaczęli się obawiać tego co można spotkać w głębokim morzu.

Wszystkim bardzo się podobały dziwne makiety...,  a nasz Pirat-Przewodnik, już zapraszał do kolejnej krainy. Tym razem był to świat "Piratów i papug"....

I to właśnie wówczas okazało się, że prawdziwi piraci istnieją naprawdę! Spotkaliśmy legendarnych Korsarzy, były "skrzynie umarlaków", były skarby, wspólne zdjęcia... i piękne papugi!

A gdy już wszyscy byliśmy odrobinę zmęczeni i głodni, okazało się, że czeka na nas prawdziwy piracki posiłek w Tawernie! Wszyscy wcinali "piracki obiadek" i wiecie co Państwo - nikt nie narzekał na jedzonko! Porcje znikały w oczach!

Gdy skończyliśmy zwiedzanie "Parku Wieloryba", po pysznym posiłku, wybraliśmy się ..., pewnie domyślacie się Państwo gdzie! Oczywiście, poszliśmy nad nasz piękny Bałtyk.

A ponieważ pogoda była wspaniała, to był to długi spacer... Niektórzy mieli okazję nawet "złapać troszkę słoneczka" i poleżakować chwilę na ciepłym piasku, a niektórzy byli odważni i zamoczyli nogi w "mokrym morzu"!

Była jeszcze prawdziwa sesja zdjęciowa... i niestety trzeba było żegnać się z Bałtykiem i gościnnym Rewalem.

Obiecaliśmy sobie, że wrócimy tutaj, gdy będzie troszkę cieplej..., może podczas wakacyjnego wypoczynku....

Do wygodnych łóżeczek w Zamku nasze umęczone Urwisy wróciły póóóźnym wieczorem. To była wspaniała Morska Wyprawa, o której jeszcze długo będziemy opowiadać. Bo naprawdę jest o czym!

A przed nami już kolejne Wielkie Wydarzenie - za chwilę odwiedzą nas w Zamku nasi kochani Rodzice. Na pewno będzie bardzo wesoło! Przekonajcie się Państwo sami i bądźcie z nami!

Do zobaczenia.

Aha, zapraszamy oczywiście do naszej Morskiej Galerii Zdjęć!