"Każdy ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie" - M. Grzegorzewska

24 stycznia 2017 21:36 | Aktualności

Zimowa opowieść przy pysznej herbatce...

Za oknami mamy cały czas zimowe widoki, na dworze szybko robi się ciemno..., a w naszych świetlicach to najlepszy czas na wspominanie całorocznych harców i zabaw. W takie zimowe wieczory, po dłuugim spacerze, popijając goracą herbatkę (lub kawę, jak ktoś woli) najlepiej ogląda się zdjęcia z całego ubiegłego roku....

Zapraszamy Państwa na taki jeden "zimowy wieczór wspomnień", posłuchajcie Państwo...

Minął rok, dla nas był to kolejny rok pracy, a dla naszych Dzieci, rok który był bardzo pracowity, ale też pełen niespodzianek i atrakcji. W naszym Zamku co chwilę coś się działo....

Czy pamiętacie Państwo? Już w styczniu, grupa naszych najstarszych Uczniów, rozpoczęła cykl zajęć "Poznajemy różne zawody" - był to projekt, który miał im pomóc w przyszłym wyborze miejsca pracy....gościliśmy w Zakładzie Aura Meble w Kaliszu Pom., byliśmy w prawdziwej Kwiaciarni, byliśmy w stolarni, szwalni...

Odwiedziliśmy wspólnie z naszymi Podopiecznymi bardzo ciekawe zakłady pracy, poznaliśmy przemiłych Ludzi, którzy z wielką życzliwością i uśmiechem tłumaczyli, jak pracuje się w różnych zawodach...

Początek roku to także zimowe szaleństwa i Wielki Bal Karnawałowy.

A potem zaczęło się robić coraz cieplej, przed Zamkiem zakwitły pierwsze kwiatki... rozpoczęła się Wiosna, a my wesoło obchodziliśmy Święto Wszystkich Pań, a zaraz potem nasi Zamkowi Sportowcy "popłynęli po złoty medal"...

Witaliśmy Panią Wiosnę, piekliśmy pyszne ciasta..., braliśmy udział w zawodach w Kołobrzegu...

A potem, potem, to już co chwilę coś sie działo! Wspólnie obchodziliśmy Dzień Ziemi, bawiliśmy się z Uczniami z Gimnazjum z Kalisza Pomorskiego.

Obsadzaliśmy zamkowe klomby wesołymi wiosennymi kwiatkami, bardzo aktywnie obchodziliśmy Światowy Dzień Książki...

Bawiliśmy się podczas Zamkowego Tygodnia Promocji Zdrowia... i gościliśmy Uczniów z Szkoły Podstawowej w Drawnie!

Rozrabialiśmy podczas Barnimskiego Dnia Dziecka, gościliśmy sympatycznych Policjantów z Choszczna... i cały tydzień wspólnie czytaliśmy bajki!

A zaraz potem gościliśmy naszych Kochanych Rodziców na Festynie Rodzinnym oraz bawiliśmy się w prawdziwym Amfiteatrze w Szczecinie....

a gdy było już naprawdę ciepło wybraliśmy się na ryby i razem z Małą Hanią pojechaliśmy do Leśnej Szkółki...

Walczyliśmy podczas Biegów Przełajowych w Kwidzynie i bawiliśmy się z naszymi Przyjaciółmi podczas Jubileuszu Środowiskowego Domu Samopomocy w Drawnie...

Cały rok wystawialiśmy języki (to już pewnie Państwo wiecie), bo braliśmy udział w Logopedycznych Spotkaniach, podczas których Dzieci uczyły się poprawnej wymowy.

I tak nadszedł ten wyjątkowy dzień... zakończenie roku szkolnego i Wakacje!

A po krótkiej przerwie wakacyjnej i odpoczynku znowu spotkaliśmy się wszyscy w naszym Zamku! A po wakacjach...

od razu wyruszamy na wspaniałą, Wielką Zamkową Wycieczkę, aby zaraz potem zabrać się za sprzątanie naszej pięknej Drawy...

Spotykamy sie też z panią Iloną z Nadleśnictwa z Drawna i panem Adamem z nadleśnictwa Głusko i wspólnie sprzątamy las.

Gościmy naszych Przyjaciół z Clubu Rotarian z Hamburga, dzięki którym  możemy się uczyć i bawić supernowoczesną multimedialną tablicą (o wartości 14 tysięcy!)

Składamy kwiaty naszym Kochanym Nauczycielom w dniu ich święta, a chwilę potem nasz Zamkowy Teatrzyk rusza w wielkie tournee...

Dzięki wsparciu Stowarzyszenia Zamek Dzieciom rozpoczynamy cykl zajęć z dogoterapii i poznajemy przesympatycznych kosmatych przyjaciół..., wybieramy się także na ostatni jesienny spacer do lasu...

Wielkim wydarzeniem w naszym Zamku jest uroczyste otwarcie Zamkowego Kącika Rekreacyjno-Edukacyjnego, o wartości ponad 28 tysięcy złotych!

Jesienią także wybieramy sie do Miejskiej Biblioteki w Drawnie i gościmy Rozrabiaków z Miejskiego Przedszkola, jest to też czas Andrzejkowych Wróżb...

I już nie wiadomo kiedy ubieramy choinkę i gościmy Mikołaja...

aby już niebawem, dzięki Północnej Izbie Gospodarczej ze Szczecina wybrać się w Wielką Mikołajkową Podróż na Tropikalną Wyspę do Berlina!

Oczywiście nie możemy zapomnieć o Magicznym Wieczorze podczas Szczecińskiej Wigilii, na którą zapraszają nas nasi Przyjaciele z Północnej Izby...

No i to już był prawie koniec roku - nasza jedyna, niepowtarzalna uroczysta Zamkowa Wigilia...

i tak, nie wiadomo kiedy minął nasz cały rok w Zamku.... To był tylko jeden rok.... Przyznajcie Państwo, że sporo się działo, a my w naszej Zimowej Opowieści nie zdążyliśmy powspominać jeszcze wielu imprez, które się odbyły w Ośrodku..., wiemy na pewno, że nikt nie narzekał na brak emocji - to był wspaniały rok, pełen atrakcji i niespodzianek. Rok, po którym nasze Dzieci wiele się nauczyły, troszkę spoważniały, odwiedziły mnóstwo ciekawych miejsc, poznały wspaniałych ludzi.... To był dobry rok.

A przed nami kolejne wyzwania, kolejne plany..., my już dzisiaj wiemy, że rozpoczynający się roczek będzie nie mniej ciekawy i pasjonujący!

Nasze Zamkowe Pociechy na pewno nie będą się nudziły - bądźcie Państwo z nami, a przekonacie się, że mówimy prawdę! Mamy tyle planów i projektów, które chcemy zrealizować razem z Państwa Dziećmi w tym roku....

Wierzymy, że każdego dnia będą uśmiechnięte i pełne radosnej energii. I, na pewno wiele nowego się nauczą!

Za nami już są pierwsze ciekawe zajęcia i imprezy..., już niebawem pochwalimy się nimi, oczywiście na naszej internetowej stronie.