"Każdy ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie" - M. Grzegorzewska

Wiadomości (Temat: obserwacje natury)

19 maja 2017 14:30 | Aktualności

Jeszcze raz Dzień Ziemi, ale tym razem w doborowym towarzystwie, czyli co przygotował nam pan Adam....

Wprawdzie Międzynarodowy Dzień Ziemi obchodziliśmy już dawno temu, ale jest to tak ważne Święto, że postanowiliśmy obchodzić je także w kolejnych dniach! Nasi Młodzi Zamkowi Ekolodzy są bardzo zaangażowani w ochronę przyrody i w takie szczególne dni podejmują różne...

09 maja 2017 21:55 | Aktualności

W kierunku natury...

Dzień Ziemi to najważniejsze, najbardziej znane i najhuczniej obchodzone święto ekologiczne. A w naszym Zamku, jak już sami Państwo wiecie, wszyscy Uczniowie bardzo dbają o naszą Zieloną Planetę - a więc, nie mogliśmy zapomnieć o tak ważnym wydarzeniu! Tym razem Organizatorzy zachęcali...

07 kwietnia 2017 18:26 | Aktualności

Takie gwiazdy są tylko nad naszym Zamkiem i w Zatomiu...

Nasz Zamek leży bardzo blisko miejscowości Zatom... A prawdopodobnie nie wszyscy Państwo wiecie, że jest to miejsce bardzo szczególne. Każdy miłośnik "gwiezdnych obserwacji" wie, że to właśnie Zatom i najbliższa okolica (a więc także Niemieńsko Zamek) jest uznawane za "strefę...

06 kwietnia 2017 06:30 | Aktualności

Wiosna w Zamku, wiosna w lesie..., czas na nowe spotkania!

Wokół nas robi się coraz bardziej kolorowo i coraz bardziej weselej - a to znak, że Pani Wiosna zagościła na dobre. Wystarczy dobrze rozejrzeć się wokół i od razu można dostrzec zmiany, jakie zachodzą w otaczającej nas przyrodzie.... Jeszcze niedawno, razem z naszymi Przyjaciółmi...

25 marca 2017 21:47 | Aktualności

Ojej, tyle się u nas dzieje! Zupełnie zapomnieliśmy opowiedzieć, jak żegnaliśmy zimę i witaliśmy...

Ojej, tyle się u nas dzieje, że prawie zapomnieliśmy opowiedzieć Państwu, jak witaliśmy Wiosnę.... A to był przecież tak radosny dzień! Rano, gdy na dworze było jeszcze trochę chłodno (wiadomo "W marcu, jak w garncu") wszystkie Zamkowe Urwisy spotkały się w Sali Dębowej. A tam czekała...

27 października 2016 19:15 | Aktualności

Złota polska jesień i nasi Sympatyczni Przyjaciele z Szkoły w Drawnie...

Gdy wokół jest bajecznie kolorowo, a pod nogami "szurają" barwne liście, to już wiadomo, że zawitała do nas pewna wesoła Pani..., i wprawdzie coraz wcześniej robi się za oknami ciemno i coraz częściej kropi deszczyk..., ale to nie oznacza, że my się smucimy! Bo... „Światem...

20 września 2016 09:57 | Aktualności

Każde Dziecko w Zamku dba o czystość lasów, jezior, rzek..., szczególną troską otaczamy naszą piękną Drawę!

Kilka dni temu, dzięki zaangażowaniu pana Piotra i księdza Wojtka nasi Młodzi Zamkowi Ekolodzy wzięli udział w bardzo ciekawej i wielce pouczającej akcji…. Już dwudziesty ósmy raz wyruszyliśmy na sprzątanie naszej pięknej Drawy! I mimo, iż lato ma się ku końcowi to pogoda,...

15 czerwca 2016 21:30 | Aktualności

Opowieść o pewnej wyprawie do szkółki… drzew, czyli jak mała Hania z kolegami i koleżankami odwiedziła panią Ilonę.

Jeśli nas Państwo odwiedzacie (na naszej stronie internetowej), to zapewne pamiętacie, że wszyscy Uczniowie w Zamku realizują pod kierunkiem pani Tereski Hołowni specjalny, autorski Projekt ekologiczno-przyrodniczy…. Dzieci w swoich klasach uczą się poszanowania otaczającej przyrody,...

09 czerwca 2016 20:47 | Aktualności

Pomimo nawału pracy, wszyscy pamiętamy o naszym sympatycznym solenizancie...

Któż z nas nie lubi przesympatycznego i bardzo lubiącego nasz kraj poczciwego Boćka? Chyba nie ma osoby w Polsce, która nie wiedziałaby jak wygląda to poczciwe ptaszysko…. Prawie u każdego wywołuje uśmiech… może dlatego, że jeśli zobaczymy bociana, to wiemy...

06 czerwca 2016 12:49 | Aktualności

Okazuje się, że niespodzianki zdarzają się nie tylko w Dniu Dziecka...,oto co wydarzyło się w kolejny dzień...

Pamiętacie Państwo, zostawiliśmy naszych Rozbrykanych Podopiecznych po pełnym wrażeń Dniu Dziecka…. Okazało się, że wczorajsze zabawy nie były wszystkimi atrakcjami przygotowanymi na Święto Dzieci. Z powodu tak dużej liczby zaplanowanych zajęć i wyjazdów nie mogliśmy...

26 kwietnia 2016 20:50 | Aktualności

Już drugi raz zapraszamy na Zamkowy Dzień Ziemi!

Światowy Dzień Ziemi to akcja prowadzona corocznie wiosną, jej celem jest promowanie postaw ekologicznych wśród dzieci, młodzieży i osób dorosłych. A ponieważ wiosna jest już w pełni, więc w tym dniu wszyscy Uczniowie w Zamku postanowili upiększyć naszą wspaniałą planetę…. Kupiliśmy...

21 kwietnia 2016 20:49 | Aktualności

Zapraszamy na wspólne obchody Dni Ziemi!

22 kwietnia - Światowy Dzień Ziemi to największe ekologiczne święto świata! Jest to także idealna okazja, aby zastanowić się nad wpływem, jaki każdy z nas ma na nasze środowisko naturalne. Tegoroczne obchody Światowego Dnia Ziemi poświęcone są problemom związanym z ochroną powietrza...

22 marca 2016 20:26 | Aktualności

Witaj Pani Wiosno!

Chyba nie ma w całym Zamku Dziecka (osoby dorosłej też), która w tym dniu nie uśmiechałaby się radośnie i nie cieszyłaby się z tego szczególnego dnia…. Chodzi oczywiście o wizytę pewnej długo oczekiwanej Pani…. Pani Wiosny. Jak staropolska tradycja nakazuje,...

21 listopada 2015 22:53 | Aktualności

Jesienne spotkanie z przyrodą.

Wszyscy, i dorośli i Dzieci, bardzo lubią ciekawe wycieczki i wyjazdy w nowe miejsca. A jeśli codzienna lekcja jest wyprawą pełną niespodzianek i ciekawych atrakcji, to wiadomo, że wszystkie Dzieci są pełne zapału do nauki i wszyscy mają wspaniałe humory. Domyślacie się zapewne Państwo,...

17 listopada 2015 18:37 | Aktualności

Jesienne dni w Zamku wcale nie są nudne!

Zaczęły się jesienne słoty, coraz częściej poranek zaczyna się od mgieł a dni są coraz krótsze, pada deszcz…, ale to wcale nie znaczy, że w naszym Zamku nic się nie dzieje! Każdego dnia jest głośno i wesoło, nie ma czasu na nudę! Nikt nie przysypia...dlaczego? Bo...

26 października 2015 19:28 | Aktualności

Kochane drzewa! Życzymy wam wszystkiego najlepszego w dniu waszego święta!

Czas w naszym Zamku mija bardzo szybko, prawie codziennie coś się dzieje i nawet nie zauważyliśmy, że mamy koniec października! Porę roku, kiedy wokół nas zrobiło się bajecznie kolorowo – to nasze drzewa wystroiły się w piękne jesienne barwy…. A jak październik,...

27 września 2015 17:58 | Aktualności

Zapraszamy Państwa na "XXVII Zamkowy Eko - Spływ"!

Młodzi Zamkowi Ekolodzy mogą się pochwalić, że zawsze dbają o nasze naturalne środowisko i to nie tylko to najbliższe wokół Ośrodka… Niedawno braliśmy udział w akcji Wielkiego Sprzątania Świata – wszystkie Dzieci (małe i te troszkę większe) sprzątały swoje...

20 września 2015 19:16 | Aktualności

Lubimy porządki i dbamy o naszą przyrodę - Sprzątanie Świata 2015

We wrześniu cała Polska "Sprzątała Świat", oczywiście w tej wielkiej akcji nie mogło zabraknąć naszych Zamkowych Ekologów! Także my,17 września, już po raz 22, wzięliśmy udział w "Sprzątaniu Świata – Polska 2015". Tegoroczna akcja przebiegła pod hasłem „Wyprawa...

14 czerwca 2015 17:52 | Aktualności

Wybieramy się na Wojewódzki Rajd po Ziemi Drawieńskiej!

Wszystkie Dzieci w naszym Zamku wiedzą, że najważniejsze jest miejsce, w którym mieszkamy, miejsce w którym się uczymy, bawimy....Uczniowie podczas zajęć dowiadują się mnóstwo nowych rzeczy o najbliższych miejscowościach, o ludziach mieszkających w naszym najbliższym...

21 października 2014 06:25 | Aktualności

Kilka słów o tym, jak hucznie i wesoło witaliśmy Panią Jesień.

Klika dni temu opowiadaliśmy jak wspólnie świętowaliśmy międzynarodowy Dzień Drzewa… a już dzisiaj chcemy pochwalić się kolejną imprezą, która była nie mniej wesoła i radosna! Poniedziałek był w naszym Zamku dniem bardzo kolorowym, dniem w którym każde dziecko...

18 października 2014 15:29 | Aktualności

Jesteśmy EKO - obchodzimy Dzień Drzewa!

Święto Drzewa to okazja do spotkań i wspólnego działania: sadzenia i ochrony drzew, inicjatyw związanych i realizowanych wokół drzew. Celem programu „Święto Drzewa” jest zainspirowanie dzieci, młodzieży, nauczycieli i wszystkich uczestników do podejmowania...

30 września 2014 19:32 | Aktualności

Tajemnicze niebo nad Zamkiem, nasi Przyjaciele ze specjalnymi teleskopami... czyli jak wszyscy wybraliśmy się w podróż...w kosmiczną otchłań !

Koniec września to najlepsza pora na dalekie podróże....W czwartkowy wieczór, 24 września, w naszym Zamku odbyła się kolejna podróż w kosmiczną otchłań - było to już drugie spotkanie z cyklu „Astronomiczne A,B,C”. Tym razem nasi wychowankowie wyruszyli do obiektów...